USTLYn jäsenkirje 1/2016

11.3.2016

USTLY JÄSENKIRJE     1 /2016

Arvoisa USTLY:n jäsen!

Maaliskuuta eletään ja USTLYn toimintakin käynnistyi kun tammikuussa kuulimme mielenkiintoisen esityksen depressiosta ja kognitiosta. Helmikuun kokous valitettavasti peruuntui meistä riippumattomista syistä. Ensi viikolla 17.3.2016 teemana on hankalan unettomuuden hoito, kutsu on lähetetty viime viikolla. 12.4.2016 on tule-aiheinen Parempaa työelämää -iltapäiväsessio, kutsu lähtee jakeluun lähiviikkojen aikana. Toukokuussa suunnitelmana on perehtyä uusiin ajoterveysohjeisiin, tarkempi päivä on vielä avoin. Syksyn ohjelmaa suunnittelemme hallituksessa jo, siitä tiedotamme tarkemmin kunhan ajankohdat ja aiheet varmistuvat.

Kannustan sinua jäsenenä miettimään, onko jokin sellainen arkityössä tärkeä aihealue, josta et ole kuullut esitystä pitkään aikaan ja kaipaisit päivitystä. Aihe voi olla kliininen tai yhtä hyvin juridinen tai eettinenkin. Arvostamme hallituksessa aihe-ehdotusten lisäksi vinkkejä hyvistä puhujista.

STLY:n kevätseminaari järjestetään tänä vuonna Turussa pe 22.- la 23.4.2016. Ohjelma ja ilmoittautuminen: www.stly.fi -> koulutukset
USTLY haluaa madaltaa kynnystäsi lähteä Turkuun ja järjestää tilaisuuteen maksuttoman yhteiskuljetuksen tilausbussilla yhdistyksen jäsenille. Kuljetus lähtee Kiasman edestä perjantaina 22.4.2016 klo 10.00, ja paluumatkalle lähdetään Turusta lauantaina 23.4.2016 lounaan jälkeen n. klo 13.30.
Ilmoittautuminen yhteiskuljetukseen tehdään sähköpostilla osoitteeseen: tuulikki.takki@fimnet.fi. Paikkoja on tarjolla rajallisesti (yksi tilausbussi) ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Tarvittaessa kyytiin pääsee myös reitin varrelta pikavuoropysäkeiltä (Tukholmankatu, Munkkiniemi, Kehä I, Kehä III Ikea). Ilmoittautuessasi kerro miltä pysäkiltä tulet kyytiin.

Tärkeä koulutus on myös STLY:n erikoistuvien valtakunnallinen seminaari Kuka pelkää lakimiestä 12.5.- 13.5.2016 Helsingissä. Lisätiedot: www.stly.fi

STLY:n Vierumäen mökki on remontoitu, kannattaa käydä tutustumassa! STLY:n nettisivuilta löydät varausohjeet.

Jos työpaikallasi on työterveyshuoltoon erikoistuvia kollegoita, jotka eivät ole vielä jäseniä, ota ihmeessä puheeksi STLY:n ja USTLY:n toiminta hänen kanssaan, kerro omista kokemuksistasi, miksi kannattaa kuulua. On tärkeää, että erikoistuvat pääsevät osallisiksi jäseneduista ja saavat oman äänensä kuuluviin.

Kevättalvisin terveisin

Anssi Reponen